راه برون رفت از مشکلات، همگرایی و همدلی در درون خود است

وزیر کابینه دولت مردمی افزود: برنامه دیگر، استخدام آموزگاران ابتدایی است که همه باید جهت پیشبرد این امر به هم کمک کنیم علی الخصوص کلان شهر‌ها و این مهم نیازمند نظارت مشفقانه و موشکافانه‌ای است، زیرا بزرگترین سرمایه‌های انسانی توسط معلمین تربیت می‌شوند و اگر معلمی خود دچار سختی و مشکلات باشد، در امر تعلیم و تربیت نیز مشکل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت باید مبتی بر فرآیند باشد نه اشخاص،افزود: در انجام پروژه ها، زمانی که مدیریت مبتی بر فرد باشد با خروج افراد، پروژه‌ها متوقف می‌شوند، نباید این پیش فرض را داشت که اگر افراد خاصی نباشند کار پیش نمی‌رود و نهایتا پروژه در سکون باقی می‌ماند.

صحرایی با تاکید بر مطالعه دقیق برنامه ارائه شده وزرات آموزش و پرورش به مجلس، افزود: برنامه‌ای که من به مجلس شورای اسلامی ارائه داده ام مربوط به شخص صحرایی نیست بلکه این برنامه با اتکا بر شما تنظیم شده است، آن را نقشه راه خود قرار داده و مطابق با آن عمل کنید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکلات باید از درون برطرف شود و راه برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش، همگرایی و همدلی در درون خود است.

وی ، تدوین برنامه تحولی متناسب با انتظارات مختلف را ضروری دانست و گفت: این به معنای پراکندگی برنامه‌ای نیست، بلکه بدین معناست که رویکرد‌ها و زوایای مختلف برنامه را اجرایی کنیم.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3884305/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%87%D9%85%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%85%D8%AF%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی بر اهتمام ویژه مدیران کل استان‌ها جهت افزایش ظرفیت پذیریش دانشگاه فرهنگیان به ۵۰هزار نفر در سال اشاره کرد و از مدیران حاضر خواست که گزارشی مبنی بر اقدامات انجام شده در راستای افزایش فضای تربیت معلم ارائه دهند.

  صحرایی: ۳۰هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان برای سال جدید پذیرش می‌شوند

صحرایی ضمن اشاره به دوازده برنامه ارائه شده توسط آقای رئیسی در جهت ارتقای وزارت آموزش و پرورش، گفت: هر کدام از شما مدیران و معاونان، متولی حداقل یکی از این برنامه‌ها هستید، یکی از برنامه‌های مهم و فوری، اتمام رتبه بندی است که بررسی اعتراضات بصورت دقیق باید انجام گیرد که همکاری شما عزیزان را می‌طلبد.

ضرورت همگرایی و همدلی خانواده بزرگ آموزش و پرورشبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضا مراد صحرایی در گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش ، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس ، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان و روسای استانی دانشگاه فرهنگیان ضمن تاکید بر همدلی و مشارکت بیش از پیش مدیران و معاونان این وزارتخانه، گفت: آموزش و پرورش با دو دسته چالش بیرونی و درونی مواجه است، تاکنون برای رفع این چالش‌ها تمرکز بر عوامل بیرونی بوده و بنده به عنوان معلمی که از کف روستا تا دانشگاه معلمی کرده ام، بار‌ها گفته ام راه برون رفت ما از مشکلات باید از درون برطرف شود و رفع مشکلات آموزش و پرورش، همگرایی و همدلی در درون خود است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش در ادارات و گفتگوبا معلمان برای پیشبرد اهداف را مهم تلقی کردو محور اصلی این جلسات را ارائه گزارش و راهکار جهت رسیدن به تحول عنوان کرد.