سنجش بیش از ۹۰ درصد نوآموزان در کشور

طریفی حسینی با بیان اینکه نوبت گیری سنجش نوآموزان توسط خود خانواده‌ها و از طریق مراجعه به درگاه الکترونیک خدمات یکپارچه آموزش و پرورش انجام می‌شود اظهار کرد: خانواده‌ها با مراجعه به این درگاه می‌توانند روز و تاریخ و ساعت مراجعه به پایگاه و محل پایگاه را انتخاب کنند و سنجش فرزند خود را انجام دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:بیش از ۹۰ درصد نوآموزان تاکنون سنجش شدند و فاز اول برنامه سنجش نوآموزان قبل از فرارسیدن فصل تابستان به پایان رسیده است.

سنجش بیش از ۹۰ درصد نوآموزان در کشور
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مصاحبه با برنامه علمی «روزنه» رادیو گفتگو درباره برنامه سنجش نوآموزان برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سنجش نوآموزان صرفاً برای شناسایی اختلالات نیست.

طریفی حسینی افزود: تقریباً حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طول سال تحصیلی، سنجش می‌شوند تا شناخت دقیق تری از نوآموزان و توانمندی و استعداد‌های آن‌ها داشته باشیم و در کنار آن، اگر دچار اختلال و مشکلی هستند قبل از ورود به مدرسه مداخلاتی انجام شود و نوآموزان برای ورود به مدرسه آمادگی پیدا کنند.

 

 

 

وی یادآور شد: برنامه سنجش نوآموزان در سال‌های قبل معمولاً از تیرماه شروع می‌شد، اما الان تقریباً برنامه سنجش نوآموزان به اتمام رسیده و کمتر از ۱۰ درصد نوآموزان باقی ماندند که باید به درگاه الکترونیک خدمات یکپارچه آموزش و پرورش مراجعه کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از سنجش ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از نوآموزان تا به الان خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد نوآموزان تا به الان سنجش شدند و فاز اول برنامه سنجش نوآموزان قبل از فرارسیدن فصل تابستان تقریباً به پایان رسیده است.

  ورود فوق‌العاده شورا به پرونده کنکوری‌های شبهه‌دار/ امکان نقض حکم دیوان توسط شورا

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به فعالیت مراکز جامع سنجش و آموزش بعد از عملیات سنجش گفت: این مراکز بعد از اینکه عملیات سنجش تمام شد، یک سری خدمات تخصصی در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهند ضمن اینکه ما برنامه سنجش را به سن پیش دبستانی تعمیم دادیم تا اگر مشکلی تشخیص داده شد آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های لازم در همین مراکز و در طول تابستان انجام شود و خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها برای ورود به مدرسه آمادگی‌های لازم را پیدا کنند.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3893577/%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B9%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1