سنجش نوآموزان تا آخر خرداد انجام می‌شود

طریفی حسینی درباره نوآموزان جامانده از سنجش افزود: بیشتر افراد جامانده، از مناطق صعب العبور، عشایری و روستایی هستند که به زودی پایگاه‌های سیار برای ارزیابی نوآموزان عشایر فعال می‌شود و برای روستاییان نیز یک روستا به عنوان پایگاه مشخص و اطلاع رسانی می‌شود تا سنجش نوآموزان روستایی انجام شود.

طریفی حسینی درباره ثبت نام نوآموزان اتباع هم اضافه کرد: پارسال حدود ۹۰ هزار اتباع سنجش شدند و برآورد می‌شود امسال هم، همین تعداد سنجش شوند. اتباع برای ثبت نام با کدی که وزارت کشور به آن‌ها داده می‌توانند فرایند ثبت نام را انجام دهند، ولی افرادی که کد شناسه نیز ندارند می‌توانند وارد سامانه شوند و با تکمیل مشخصات فرزند و خانواده، نوبت گیری و در زمان مراجعه به مدرسه اسناد احراز هویت را ارائه کنند.
نوبت گیری برای اتباع مشکلی ندارد و سنجش اتباع، رایگان انجام می‌شود.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3880703/%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%B4-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D8%A2%D8%AE%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AFطریفی حسینی در تشریح فرایند سنجش نوآموزان یاد آور شد: والدین می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات یکپارچه الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir، بعد از ثبت مشخصات خود و فرزندشان، با توجه به نزدیکترین مکان و زمان دلخواه نوبت سنجش بگیرند و اگر در سامانه با خطایی مواجه شدند برای راهنمایی بیشتر با شماره‌های سازمان تماس بگیرند.

وی درباره زمان فعالیت پایگاه‌های سنجش گفت: پایگاه‌ها از شنبه تا چهارشنبه به صورت دو نوبته و در برخی استان‌ها پنج شنبه‌ها نیز فعال هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه سنجش شرط ثبت نام است، گفت: حدود یک میلیون و چهار صد هزار نوآموز، سنجش شده اند و حدود ۲۰۰ هزار نوآموز سنجش نشده فقط تا آخر خرداد فرصت ثبت نام دارند.

   کره جنوبی؛ مسن ترین کشور جهان در سال ۲۰۴۴

سنجش نوآموزان تا آخر خرداد انجام می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۱۷۲۰ پایگاه فعال در سراسر کشور تا آخر خرداد، سنجش نوآموزان را انجام می‌دهند، اما تعدادی پایگاه در استان‌ها مشخص می‌شود تا جا ماندگان از سنجش نیز ارزیابی شوند.

وی درباره سامانه سنجش اضافه کرد: سامانه در زمان طراحی با مشکلاتی مواجه بود که در حال حاضر رفع شده است و نوبت دهی بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و خانواده‌ها در صورت بروز هر مشکلی می‌توانند یا با شماره‌های پشتیبانی سازمان تماس بگیرند و یا با مراجعه به مدارس، از طریق سامانه برایشان نوبت گیری شود.