سیستان و بلوچستان استانی پر امید و رو به پیشرفت است

وی ادامه داد: یکی از روش‌های تامین منابع مالی در آموزش و پرورش، مولدسازی املاک مازاد آن است که می‌طلبد در استان با جدیت پیگیری شود. 

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای تمدنی تاریخی است و برای احیای مجدد این تمدن، معلمان تمدن ساز نقش مهمی برعهده دارند. 

صحرایی گفت: در خصوص احداث اردوگاه دانش‌آموزی زمستانی در چابهار آمادگی عملیاتی شدن آن وجود دارد؛ البته می‌طلبد زمینه و محل تخصیص اعتبار آن رصد و پیگیری شود.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم در سیستان و بلوچستان از دانشجویان سال آخر دانشگاه‌های مختلف حداقل سالانه ۱۰۰۰ نفر را برای جذب در آموزش و پرورش به کارگیری نماییم. 

وی با اشاره به این که از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۵۰ هزار جلد کتاب به استان اهدا می‌شود، گفت:پروژه‌های نیمه تمام مجتمع‌های فرهنگی کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید در اولویت تکمیل قرار گیرند. 

وی خاطر نشان کرد: ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به سیستان و بلوچستان تخصیص می‌یابد و در حوزه سرانه دانش آموزی نیز سهم سیستان و بلوچستان دو برابر شده است

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3963479/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D9%84%D9%88%DA%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D8%B1-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

وی افزود: این طرح با هدف جلوگیری از خروج دانش آموزان از مدرسه و ایجاد جذابیت برای ورود و ماندگاری در مدرسه پیشنهاد شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان شهید، اظهار کرد: آینده هر کشوری از سیمای آموزش و پرورش آن قابل پیش بینی است. 

  دانشگاه نوشیروانی بابل رتبه ۱۵ را در بین دانشگاه های آسیا در شاخص ارجاعات هر مقاله کسب کرد
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: همه امور را باید در استان به صورت عملی و با نگاهی همه جانبه پیش برد. 

سیستان و بلوچستان استانی پر امید و رو به پیشرفت است/ ضرورت تقویت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلمانی تمدن ساز 
وزیر آموزش و پرورش بر برنامه ریزی در پنج حوزه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: در این استان دانشگاه فرهنگیان با توجه به سهمیه پذیرش و افزایش جذب باید از نظر فیزیکی توسعه یابد. 

صحرایی در بخش دیگری با بیان اینکه قریب به ۲۰ هزار نیروی خدماتی در آزمون استخدامی جذب خواهند شد، خاطر نشان کرد: پیگیر تبدیل وضعیت نیرو‌های خرید خدمات به قرارداد کار معین و همچنین برقراری فوق العاده بدی آب و هوا و مناطق مرزی در احکام فرهنگیان سیستان و بلوچستان هستیم. 

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری بر توسعه هنرستان‌ها تاکید کرد و گفت: در حالت مطلوب باید ۴۵ درصد دانش آموزان استان به سوی هنرستان‌ها هدایت شوند و از راه‌اندازی رشته‌های منطقه‌ای و بومی استقبال می‌کنیم؛ چرا که هم مهارت آموزی و هم اشتغال آفرینی را به دنبال دارد. 

صحرایی خاطر نشان کرد: بهره‌گیری از فضا‌های آموزش عالی خالی از دانشجو در مسیر راه‌اندازی و توسعه هنرستان‌ها یک ضرورت است. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فرزندان سیستان و بلوچستان بسیار مستعد، تیزهوش و با ذکاوت و مستحق بهترین خدمات و رفاهیات هستند و از محل ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید شرایط بهتری برای فرزندان این استان فراهم گردد.

صحرایی ادامه داد: تلاش می‌کنیم سهمیه دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان را به ۱۰ هزار نفر برسانیم و آمادگی برای توسعه آن در مناطق دیگر استان نیز وجود دارد. 

  احتمال از سرگیری تبادلات نظامی آمریکا و چین پس از دیدار بایدن و «شی»

صحرایی:

صحرایی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی دارد و دارای زیست بوم ویژه‌ای در قالب‌های متفاوت است، افزود: محرومیت این استان باید رفع گردد.

وزیر آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان را استانی پرامید و رو به پیشرفت عنوان کرد و گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان در این استان برای تربیت معلمانی تمدن ساز ضروری است. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان بیش از ۷۰ درصد فضا‌های آموزشی را خیرین ساخته‌اند که جای قدردانی و ستایش از نگاه بلند این عزیزان دارد و امید است این مهم استمرار و توسعه و تقویت یابد. 

صحرایی از اجرای طرح ویژه‌ای برای ساماندهی آموزش ابتدایی و جلوگیری از بازماندگی از تحصیل برای سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این طرح در حوزه ستادی و به موازات آن در دیگر دستگاه‌های کشوری در حال پیگیری و اقدام است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در موضوع بیمارستان فرهنگیان آمادگی وجود دارد تا با هم افزایی و همگرایی با وزارت بهداشت هم در مسیر تکمیل بیمارستان و هم تخصیص تجهیزات گام برداریم. 

صحرایی خاطر نشان کرد: در حوزه ساخت و ساز فضا‌های آموزشی، سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه مدرسه سازی شده و اعداد و ارقام ساخت کلاس درس، بسیار امیدوارکننده و نویدبخش آینده‌ای روشن است. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان در آینده، استانی بالنده و سرفراز باشد باید به صورت جهادی و انقلابی برای پیشرفت و توسعه آن تلاش کرد.