لزوم تدوین یک مدل نظارتی هوشمند برای برنامه‌های ابتدایی

طریفی‌حسینی با اشاره به ضرورت کیفیت‌بخشی آموزشی و تقویت مدارس دولتی، اذعان کرد: زبان‌آموزی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی و توانمندسازی نیروی انسانی دو مسئله مهم در معاونت ابتدایی است و گام‌های خوبی در این دو حوزه برداشته شده که باید تقویت شود.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از گذشته تا به حال موضوع انسداد مبادی بی‌سوادی و جذب بازمانده‌های از تحصیل، توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با تاکید بر دانش‌آموزان روستایی و عشایری، مرزی و دوزبانه و چندپایه از موضوعات مهم و اولویت‌دار معاونت آموزش ابتدایی بوده‌اند که در دوره جدید راهبری امور در معاونت آموزش ابتدایی با رویکرد متفاوت و در قالب برنامه‌های جامع بین‌بخشی و فرابخشی باید مورد رسیدگی قرار گیرند.

معاون آموزش ابتدایی

طریفی در بخشی از سخنان خود در خصوص اهمیت نظام مدیریت و اداره امور مدارس، تسلط مدیران مدارس بر آئین‌نامه اجرایی مدارس را ضروری دانست و گفت: مدیران و ارکان مدیریتی مدرسه باید نسبت به اختیارات و اموری که به آنها تفویض شده آگاه بوده و در مقابل، به آنچه برعهده آن‌ها است پاسخگو باشند.

طریفی‌حسینی با اشاره به ضرورت احیای هویت دوره ابتدایی و ویژگی‌های رشدی دانش‌آموزان در این دوره بر طرح‌ریزی تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در تناسب با این امر و همچنین انجام کارها به‌صورت نظام‌مند، پیوسته و شبکه‌ای با همکاری سایر معاونت‌های آموزشی و تخصصی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.

طریفی‌حسینی اضافه کرد: مهم‌ترین عنصر در آئین‌نامه مسیر رشد معلمی که به منظور استقرار گام بعدی نظام رتبه‌بندی معلمان و در جهت رشد و تعالی و ارتقاء رتبه‌های معلمان در حال تنظیم است، عنصر توانمندسازی معلمان است که در این راستا باید به صورت تخصصی و منطبق با یک الگوی خودتوانمندسازی شرایط رشد و تعالی معلمان را با محوریت مدرسه فراهم کرد.

  ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه پیام نور از امروز

 

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4146434/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C

خدمت به دانش‌آموزان ابتدایی کشور، وحدت و انسجام درونی و تعاملات فعال و اثربخش بین‌بخشی و فرابخشی دارد.

 

لزوم تدوین یک مدل نظارتی هوشمند برای  برنامه‌های ابتداییبه گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ معاون آموزش ابتدایی در اولین نشست با اعضای ستادی معاونت آموزش ابتدایی بر لزوم تدوین یک مدل نظارتی هوشمند برای رصد و پایش فعالیت‌ها و برنامه‌های ابتدایی از سطح ستاد تا مدرسه تاکید کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش نظارت جدی بر عملکرد تمامی مدارس ابتدایی را امری مهم تلقی کرد و در این راستا لزوم تدوین یک مدل نظارتی هوشمند برای رصد و پایش فعالیت‌ها و برنامه‌ها از سطح ستاد تا مدرسه با تاکید بر نظارت فرایندی و توجه به رضایت والدین و دانش‌آموزان را یادآور شد.

حمید طریفی‌حسینی گفت: خدمت به دانش‌آموزان ابتدایی کشور، وحدت و انسجام درونی و تعاملات فعال و اثربخش بین‌بخشی و فرابخشی و تمرکز بر احیای هویت دوره ابتدایی به عنوان عنصر شکل‌دهنده به سیاست‌ها، برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های معاونت آموزشی رمز موفقیت و پیشبرد امور در معاونت آموزش ابتدایی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش، از تنقیح سیاست‌ها، قوانین و مقررات مرتبط با حوزه آموزش ابتدایی در سطوح درون و بیرون از وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های این معاونت یاد کرد.

وي افزود: زبان‌آموزی اساس و زیربنای کسب مهارت‌های تفکر و استدلال کودکان است و تقویت بعد زبان‌آموزی و پرورش‌ شناختی با تمرکز بر ظرفیت‌های ادراکی، شناختی، هیجانی و رفتاری و کارکردهای عالی شناختی و فراشناختی زیربنای یادگیری و آموزش در دوره کودکی و فراهم کردن زمینه‌های بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای متفاوت دانش‌آموزان از اولویت‌های مهم معاونت خواهد بود.

  رشد ۵۷ درصدی جذب دانشجو در نمایندگی‌های خارج از کشور دانشگاه پیام‌نور