طریفیحسینی با اشاره به ضرورت کیفیتبخشی آموزشی و تقویت مدارس دولتی، اذعان کرد: زبانآموزی برای دانشآموزان دوره ابتدایی و توانمندسازی نیروی انسانی دو مسئله مهم در معاونت ابتدایی است و گامهای خوبی در این دو حوزه برداشته شده که باید تقویت شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از گذشته تا به حال موضوع انسداد مبادی بیسوادی و جذب بازماندههای از تحصیل، توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با تاکید بر دانشآموزان روستایی و عشایری، مرزی و دوزبانه و چندپایه از موضوعات مهم و اولویتدار معاونت آموزش ابتدایی بودهاند که در دوره جدید راهبری امور در معاونت آموزش ابتدایی با رویکرد متفاوت و در قالب برنامههای جامع بینبخشی و فرابخشی باید مورد رسیدگی قرار گیرند.
معاون آموزش ابتدایی
طریفی در بخشی از سخنان خود در خصوص اهمیت نظام مدیریت و اداره امور مدارس، تسلط مدیران مدارس بر آئیننامه اجرایی مدارس را ضروری دانست و گفت: مدیران و ارکان مدیریتی مدرسه باید نسبت به اختیارات و اموری که به آنها تفویض شده آگاه بوده و در مقابل، به آنچه برعهده آنها است پاسخگو باشند.
طریفیحسینی با اشاره به ضرورت احیای هویت دوره ابتدایی و ویژگیهای رشدی دانشآموزان در این دوره بر طرحریزی تمامی برنامهها و فعالیتهای آموزشی و پرورشی در تناسب با این امر و همچنین انجام کارها بهصورت نظاممند، پیوسته و شبکهای با همکاری سایر معاونتهای آموزشی و تخصصی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.
طریفیحسینی اضافه کرد: مهمترین عنصر در آئیننامه مسیر رشد معلمی که به منظور استقرار گام بعدی نظام رتبهبندی معلمان و در جهت رشد و تعالی و ارتقاء رتبههای معلمان در حال تنظیم است، عنصر توانمندسازی معلمان است که در این راستا باید به صورت تخصصی و منطبق با یک الگوی خودتوانمندسازی شرایط رشد و تعالی معلمان را با محوریت مدرسه فراهم کرد.
منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4146434/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C
خدمت به دانشآموزان ابتدایی کشور، وحدت و انسجام درونی و تعاملات فعال و اثربخش بینبخشی و فرابخشی دارد.