معلم خوب راه حل رفع مشکلات کشور است

وی تربیت معلم برای آینده را خواسته دیگر خود از دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان طوری عمل کرده است که همه مدیران به دنبال فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند.

وزیر آموزش و پرورش: معلم خوب راه حل رفع مشکلات کشور

صحرایی با بیان اینکه بهترین برنامه توسعه آموزش و پرورش برنامه هفتم توسعه است گفت: در این برنامه ۳۸ حکم صادر شده است؛ در برنامه هفتم توسعه صراحتاً نسبت دانشجو معلم تغییر کرده است. صراحتاً به موضوع زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان تاکید شده است.

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم خوب راه حل رفع مشکلات کشور است.

صحرایی توانمندسازی معلمان فعلی را وظیفه دیگر دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: ۹۰۰ هزار معلم که نیازمند دوره‌های ضمن خدمت هستند در آئین نامه مسیر رشد معلمیان ترسیم کرده است؛ حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه عملکرد دانشگاه فرهنگیان در دولت فعلی قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست گفت: دانشگاه فرهنگیان امروز برای خود کنکور اختصاصی دارد و همسنگ یک وزارتخانه است، دانشگاه فرهنگیان به جایگاهی رسیده است که طبق برنامه هفتم توسعه هیچکس نتواند وارد آموزش و پرورش شود مگر از دریچه دانشگاه فرهنگیان، البته توقع ما بیش از اینهاست، اما اقداماتی که امروز در دانشگاه فرهنگیان شاهد آن هستیم به هیچ عنوان در گذشته مشابهی نداشته است.

صحرایی گفت: دانشگاه فرهنگیان باید در تعامل با معاونت پرورشی و فرهنگی باشد، زیرا برای آنان معلم و مربی پرورشی تربیت می‌کند؛ ما هم باید مانند وزارت بهداشت عمل کنیم. همان گونه که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند مدارس هم باید زیر مجموعه و متأثر از دانشگاه فرهنگیان باشد.

  تقابل اقتصادی واشنگتن و پکن در دریای چین جنوبی

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4154354/%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%AD%D9%84-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA