«منم بچه مسلمان» از شبکه های قرآن و پویا

وی درباره جذابیت برنامه گفت: بخش عمده اش در بخش نمایشی است، نکته دیگه این که ما قبلا قصه داشتیم ولی الان کتابی درست کردیم این کتاب باز می شود و با عروسک برای بچه‌ها نمایش می‌دهیم، در کل از نگاه اول این کار، آموزش از طریق بازی بوده است.

نیک روش درباره داستان‌ها هم گفت: معمولا داستان‌ها براساس یک عبارت قرآنی شکل می‌گیرد و تو دل کار، یک قصه داریم که این قصه هم معمولا قصه‌های اولیا و انبیاست.

وی افزود: در این برنامه سعی می‌کنیم اتفاقات مختلف روزمره را به بچه‌ها نشان دهیم و راهکارهایش را با آیات تبیین کنیم و در آخر بچه از هر برنامه یک عبارت از یک آیه را یاد می‌گیرند و معمولا آیات کاربردی را استفاده می‌کنیم.

فصل جدید برنامه «منم بچه مسلمان»، شنبه تا چهارشنبه از شبکه قرآن و شبکه پویا پخش می‌شود.

 

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4219281/%D9%85%D9%86%D9%85-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%88-%D9%BE%D9%88%DB%8C%D8%A7

وی درباره طراحی شخصیت‌ها گفت: این برنامه سال ۱۳۹۷ طراحی شد در شبکه قرآن و معارف سیما و در ادامه نزدیک چهار فصل به همان شکل که طراحی شده بود پخش شد ولی امسال قرار شد با یک رویکرد دیگر به برنامه بپردازیم و با همکاری مرکز سیمرغ یک برنامه خاص را طراحی کردیم، شخصیت‌ها در حقیقت همان شخصیت‌هایی است که ما در ابتدا در مسجد «منم بچه مسلمان» داشتیم ولی در فصل جدید گسترش دادیم و در محله است می‌بینیم و آدم‌هایی که به طور روزمره می‌بینم با یک نگاه کودکانه به بچه‌ها نشان می دهیم.

وی درباره تغییرات برنامه به لحاظ شخصیت‌ها و داستانها گفت: فضاهای کار را زیاد کردیم و به سمت نمایشی شدن حرکت کردیم، شخصیت‌ها برای خودشان شناسه شخصیت دارند و هر شخصیتی یک شناسنامه‌ای و کار ویژه ای دارد و کاملا یک برنامه نمایشی است. در فصل جدید سه تا شخصیت داریم، یکی بهار یک پسر بچه شیطان است که یک خواهر به اسم بنفشه دارد و و یک کلاغ هم داریم به نام قاقارخان.

  برگزاری اولین دوره اردو‌های زیارتی و فرهنگی دانش‌آموزان نخبه فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  مهدی نیک روش تهیه کننده برنامه تلویزیونی «منم بچه مسلمان»، در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درخصوص محل و دکور این برنامه گفت: این محله در واقع یک بخشی از شهری از کشورمان است که طراحی شده است، فقط رنگ و لعابش متفاوت است و  آدمهاش کودکانیست که به تصویر کشیده شده است و بخشی از جامعه امروز ماست.

وی درباره تغییرات احتمالی در برنامه هم گفت: اضافه کردن موسیقی به برنامه و گسترش بخش تعاملی برنامه که بتوانیم خارج از برنامه آثار بچه ها را پخش کنیم،  روزانه نزدیک ۵۰۰ اثر به برنامه می رسد و در طول برنامه ما فقط ۱۲ اثر را می توانیم پخش کنیم که قابل مقایسه نیست، سعی بر این است یک جایی لحاط کنیم به جز کانالی که در شاد داریم و پیام رسان‌های داخلی،  به جز اینها سعی می‌کنیم یه جایی را لحاظ کنیم که آثار بچه‌ها را پخش کنیم.

وی درباره انتخاب بچه‌ها گفت: شماره‌ای تو برنامه اعلام می‌کنیم معمولا پیام می‌دهند سعی می‌کنیم از بچه‌ها استفاده کنیم قطعا نمی‌شود از همه بچه‌ها ها استفاده کرد به صورت رندومی استفاده می‌کنیم.