‌هدف کانون افزایش مطالعه کودکان و نوجوانان است

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آنچه که امروز در حال وقوع است، آغاز فرایند اهداء و ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به بیش از هزار مرکز فرهنگی – هنری کانون است. ما از سال گذشته این کار را شروع کردیم و تا امروز ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اولی به مراکز کانون ارسال شده اند و در کنار حدود ۸۴۵ هزار کتاب کودک و نوجوانی که در مرحله اول به سراسر کشور ارسال خواهند شد، اسباب‌بازی و سرگرمی نیز به مراکز کانون ارسال خواهیم کرد.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هدف اصلی کانون افزایش نرخ مطالعه در کودکان و نوجوانان است که برای رسیدن به این هدف باید مطالعه والدین را افزایش دهیم.

همچنین برای افزایش نرخ مطالعه ابتدا باید مطالعه والدین را افزایش دهیم که اگر این اتفاق بیافتد حتما به کودک و نوجوان نیز منتقل خواهد شد و از همین رو از ابتدای امسال بحث خانواده را نیز به شکل جدی در سبد فعالیت‎‌های فرهنگی خود قرار داده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که شعار ما «در مسیر دانایی بر بال کتاب» است افزود: برای اجرای دستور وزیر آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار جلد کتاب نیز به مناطق کم‌برخوردار و سازمان‌های مردم نهادی که حامی کتاب هستند اهدا خواهیم کرد.
حدود ۲۹میلیارد ریال برای خرید کتاب‌ها هزینه شده است و این سرمایه‌گذاری دولت سیزدهم برای حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3908841/%E2%80%8C%D9%87%D8%AF%D9%81-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

‌هدف کانون افزایش مطالعه کودکان و نوجوانان استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم ارسال ۳ میلیون جلد کتاب به مراکز کانون در سراسر ایران گفت: همه فعالیت‌های کانون یا از کتاب شروع می‌شود یا با کتاب است و یا به کتاب ختم می‌شود و خروجی کانون، نویسنده، تصویرگر و منتقد کتاب است.

  آغاز مرحله کتبی آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی

وی با اشاره به این‌که پیش از این ۲۱ هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان در سراسر کشور تولید شده است اضافه کرد: ۹میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون وجود دارد و با فرایند ارسال و اهدای کتاب، این عدد امروز به ۱۲میلیون جلد کتاب خواهد رسید.

علامتی با بیان این‌که توانایی خوانش کودکان فعال در کانون نسبت به دیگر دانش‌آموزان بسیار استیاد آور شد: خوانش متون کهن را در دستور کار قرار داده ایم و کودکان و نسل جدید از این فعالیت کانون، استقبال کرده اند.

حامد علامتی با اشاره به این‌که تا به امروز ۳ هزار عنوان کتاب در کانون تولید شده است افزود: کتابخانه‌های کانون در قالب مراکز فرهنگی هنری به بیش از ۳۱ استان و مراکز، واحد‌های سیار روستایی و عشایری به شکل ثابت رسیده است.