پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی در دوره ابتدایی و ۹۰ درصدی در دوره متوسطه

کاظمی:

پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی در دوره ابتدایی و ۹۰ درصدی در دوره متوسطهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ آقای محمدمهدی کاظمی در دیدار با غلامعلی ملاح (معاون وزیر آموزش پاکستان) گفت: نقش و جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت نسل آینده برای همگان مشخص است و ضرورت آن نیز قابل درک است.

در ادامه این جلسه، غلامعلی ملاح (معاون وزیر آموزش پاکستان) با اشاره به ضرورت دیپلماسی مهارتی گفت: توسعه دیپلماسی مهارتی، ضروری است و از تاسیس هنرستان‌های مر‌زی حمایت می‌شود.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3920675/%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C-%DB%B9%DB%B9-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%DB%B9%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7%D9%87

وی در ارتباط با پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی گفت: پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی به منظور ایجاد موقعیت‌های یادگیری و تحقق روحیه پژوهشگری، خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان پیگیری می‌شود.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در زمینه دانش‌آموزان اتباع گفت: بر اساس سیاست‌های کلان کشور، زمینه آموزش برای اتباع خارجی در ایران فراهم شده و تحصیل ۱۹۵۵ دانش‌آموز پاکستانی در مدارس جمهوری اسلامی ایران نشان از توجه ویژه به عدالت اجتماعی و عدالت آموزشی را دارد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های گسترده در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: برای جمهوری اسلامی ایران، آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه در زمینه افزایش نرخ پوشش تحصیلی و جذب دانش‌آموزان لازم‌التعلیم، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی در ارتباط با آموزش مجازی در دوره شیوع بیماری کرونا گفت: در دوران تعطیلی مدارس با راه‌اندازی سکوی آموزشی و بستر شبکه شاد، آموزش در فضای مجازی پیگیری شد و امروز نیز با عنوان یک ابزار مهم آموزش ترکیبی از آن بهره‌برداری می‌شود.

  سوالات آزمون وکالت قوه قضاییه لو رفته بود؟

کاظمی با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی حدود ۹۹ درصد و در دوره متوسطه نزدیک به ۹۰ درصد است. مجموعا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره اول و دوم متوسطه و در ۴۶ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: عدالت اجتماعی، یک مساله مهم جهانی است که مهمترین وجه آن عدالت آموزشی است که پس از انقلاب اسلامی، فعالیت‌های بسیاری به منظور تحقق آن در آموزش و پررش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی حدود ۹۹ درصد و در دوره متوسطه نزدیک به ۹۰ درصد است.

وی اضافه کرد: بستری که برای افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل فراهم شده، الگوی مدارس شبانه‌روزی و روستا مرکزی است که توجه ویژه‌ای به این مدارس شده است.

کاظمی با اشاره به تنوع بالای رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای، تصریح کرد: در بیش از ۱۵۰ رشته، یک میلیون و ۸۴ هزار هنرجو در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که این رشته‌ها مشتمل بر صنعت، خدمات، کشاورزی، هنر و … است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری رویداد «الف‌تا» و «ساخت ایران» تصریح کرد: رویداد «الف‌تا» به منظور ایجاد یک بانک ایده و طرح‌های تحولی و نمایش دستاورد‌های نظام تعلیم و تربیت به ویژه در حوزه هنرستان‌ها با عنوان «ساخت ایران» برگزار شد و در مسیر ایجاد گفتگو میان ملت‌ها برای رشد تعلیم و تربیت یک رویداد بااهمیت بوده است.

  اعلام جزئیات فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون دستیاری تخصصی
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیپلماسی مهارتی در پایان افزود: یکی از موضوعات بااهمیت میان کشور‌های همسایه، مساله دیپلماسی مهارتی در حوزه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای است و تاسیس هنرستان‌های مر‌زی، یک راهکار مناسب برای توسعه آن است.