کاهش زمان صدور و تمدید مجوز موسسات و خانه‌های قرآنی

وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک نیز اقداماتی مشابه درخصوص خانه‌های قرآن نیز انجام خواهد شد و این نوید را می‌دهم که به زودی مراحل پستی صدور مجوز و تمدید مجوز موسسات نیز حذفمی شود و با تقویت بستر‌ها و زیرساخت‌های موجود، این مجوز‌ها به صورت مجازی صادر و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

­مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم از آغاز سلسله اقدامات این سازمان بابت کاهش زمان صدور و تمدید مجوز موسسات فرهنگی قرآن و عترت و خانه‌های قرآن زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: به موازات همین اقدام، ارسال مجوز‌های موسسات تازه تاسیس همانند موافقت اصولی و مدارک پیوست آن و نیز پروانه فعالیت این مؤسسات نیز پس از تشریفات اداری در سازمان و تائید هیئت رسیدگی به امور موسسات، بلافاصله و بدون واسطه انجام خواهد شد.

وی افزود: در این باره تلاش شد اقدامات مختلفی ناظر به اصلاح دستورالعمل و ضوابط، تقویت زیرساخت‌هایی مانند سامانه‌ها برای صدور و تمدید مجوز به صورت غیرحضوری و مجازی و همچنین ادغام یا حذف برخی ایستگاه‌ها و مراحل در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین بهبودی گفت: به منظور تعدیل و تسهیل ساماندهی مشارکت‌های مردمی در حوزه قرآن و عترت که از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی و مشخصا سازمان دارالقرآن الکریم است و تسریع در چرخه‌ها و فرایند‌های صدور مجوز موسسات و همینطور اعمال تغییرات و تمدید پروانه‌های فعالیت، بنا به دستور رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ماه‌های گذشته سلسله اقداماتی انجام و دوباره چرخه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط بازبینی شد.

  ۹ پویانمای فلسطین

بهبودی اضافه کرد: در گام نخست این کار، بخشنامه‌ای به ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها مبنی بر حذف ایستگاه‌هایی مانند بررسی مدارک در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها و نیز در ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در فرایند تمدید مجوز موسسات ابلاغ شد تا از رهگذر آن موسسات راسا بتوانند برای تمدید مجوز اقدام کنند و پس از برطرف کردن نقایص احتمالی پرونده در سازمان دارالقرآن الکریم، بلافاصله کار تمدید پروانه در مدت کوتاهی که کمتر از یک هفته است انجام خواهد شد.

بهبودی افزود: در ادامه این اقدامات، تغییرات جدی دیگری در مراحل مختلف چرخه صدور و تمدید مجوز مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت در حال شکل گیری است.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3952414/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B2-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%DB%8Cوی گفت: در چرخه جدید، مجوز‌ها مستقیماً به موسسات ارسال می‌شود. هر چند در این وضع تکالیف همکاران ما در ستاد افزایش می‌یابد لکن اولاً بار اجرایی دوستان ما در دفاتر استانی و شهرستانی کاهش می‌یابد و به نظر می‌رسد رضایت مؤسسات نیز بیشتر تأمین خواهد شد. البته با بارگذاری مجوز‌ها در سامانه مربوط، همکاران ما در دفاتر استانی و شهرستانی، از نتایج کار‌ها مطلع خواهند شد.