۱۰ هزار کلاس درس در مهر امسال افتتاح می‌شود

خان محمدی:

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین با تقدیر از زحمات همکاران خود در نوسازی مدارس قم و خیرین پر تلاش این استان ادامه داد: اگر می‌خواهیم در آینده مشکلاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، مسکن و انرژی نداشته باشیم، باید به نقش مهم مدارس و فضا‌های آموزشی در جلوگیری از ظهور و بروز این مشکلات توجه کنیم.

خان محمدی با تصریح بر این که تمدن حقیقی در مدارس و فضا‌های آموزشی بویژه مدارس دخترانه شکل می‌گیرد خاطر نشان کرد: محور تربیت در خانواده ها، مادران و بانوان هستند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به پیش بینی فضایی خوب به عنوان مسجد/نمازخانه مدرسه اذعان داشت: مدرسه مورد انتظار سند تحول بنیادین کانون پیشرفت و تربیت محله می‌باشد. مسجد به عنوان مرکز ثقل تربیت در این مدرسه می‌تواند ظرفیتی برای ایجاد ارتباط با خانواده‌ها و اهالی محله باشد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به تحویل ۲۸ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم، گفت: در هفته دولت، ۲۰۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی به استعداد ۱۰ هزار کلاس درس تحویل داده می‌شود.

سازمان نوسازی مدارس کشور در بهمن سال گذشته ۱۱۰۰ پروژه را در قالب ۵۴۰۰ کلاس درس به دانش آموزان تحویل داده است و اکنون حدود ۲۰۰۰ پروژه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس را برای استفاده در مهر پیش رو آماده کرده است.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3960883/%DB%B1%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که توسعه مدارس روزآمد با همه امکانات و همچنین امکان دسترسی‌های محلی این مدارس در دستور کار نوسازی مدارس کشور است گفت: خوشبختانه در دولت مردمی سیزدهم، شاهد رشد ۱۰۴ درصدی احداث فضا‌های آموزشی نسبت به مدت مشابه دولت قبل هستیم. در این مدت سه و نیم میلیون مترمربع به فضا‌های آموزشی کشور افزوده شده است که تاثیر به سزایی در نزدیک شدن به سرانه فضای استاندارد خواهد داشت.

  اجرای «سوگ شفق» به مناسبت اربعین حسینی

وی ضمن تبریک هفته دولت و یاد دولتمردان جهادی و انقلابی شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: این هم افزایی‌ها در مسیر افتتاح پروژه‌های جدید آموزشی، نشان از عزم خدمتگزاران مردم و دانش آموزان عزیز برای تحقق آینده روشن و نویدبخش ایران قوی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ آقای حمیدرضا خان محمدی همزمان با هفته دولت ۱۰ هزار کلاس درس در مهر امسال افتتاح می‌شوددر مراسم افتتاحیه مدرسه حضرت خدیجه (س) منطقه پردیسان قم از جهش قابل توجه در حوزه مدرسه سازی خبر داد.