۳۱۰۰ مدرسه در طرح پیوند مسجد، منزل و مدرسه مشارکت دارند

معاون امور اقامه نماز اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه ساختار اجرایی اقامه نماز در وزارت آموزش و پرورش را قدرتمندترین ساختار بین دستگاه‌های اجرایی کل کشور دانست و گفت: ما شورای عالی اقامه نماز را در وزارت آموزش و پرورش داریم که در راس آن وزیر آموزش و پرروش رئیس این شورا هستند. اعضای شورای معاونین نیز عضویت این شورا را دارند. حجت‌الاسلام قرائتی و نماینده رییس‌جمهور از چندین دستگاه برون‌سازمانی در این شورا عضویت دارند. متناظر همین مسئله در استان‌ها مدیر‌کل یا در منطقه مدیر منطقه در راس کار است و حتی در مدرسه به صورت هیئت‌های اندیشه‌ورز، برنامه‌های نماز براساس زیست‌بوم و شرایطی که وجود دارد، عملیاتی می‌شود.

معاون امور اقامه نماز اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش: از فعال‌بودن ۳۱۰۰ مدرسه در طرح پیوند مسجد، منزل و مدرسه خبر داد.

وی افزود: برنامه‌های اقامه نماز در وزارت آموزش و پرورش بر‌اساس اسنادی که ذکر شد، تهیه می‌شود و ستاد اقامه نماز کارشناسی آن را انجام می‌دهد و به تایید حجت‌الاسلام قرائتی نماینده مقام معظم رهبری در ستاد اقامه نماز و رییس ستاد اقامه نماز می‌رسد. مقام عالی وزارت و نماینده رییس جمهور نیز در امر اقامه نماز این تفاهم‌نامه را تایید می‌کنند و ما آنها را ابلاغ کرده و در مدارس استان‌ها و مناطق عملیاتی می‌کنیم.»

* 3100 مدرسه در طرح پیوند مسجد، منزل و مدرسه مشارکت دارند

 

 

وی ادامه داد: اکنون برنامه‌های محوری ما در قالب نور چشم در کشور عملیاتی شده و تاثیرات خوبی را در امر اقامه نماز داشته است و در آن چندین طرح مانند محراب، پیوند مسجد، منزل و مدرسه، طرح گفتمان دینی و جشن بندگی که اکنون برآیند این کار‌های فرآیندمحور را می‌توان در جشن فرشته‌ها با حضور مقام معظم رهبری مشاهده کرد و در ۱۰۰ درصد مدارس این جشن‌های تکلیف در حال برگزاری است. صرفا جشن تکلیف نیست که بر فرض مثال لباسی را تهیه کنیم و به صورت آیینی آن را اجرا کنیم؛ بلکه این جشن فرآیندمحور است و از یک نقطه شروع شده و نقطه سرانجام آن، همان روزی است که جشن برگزار می‌شود. یعنی دانش‌آموزان با مرجعیت تقلید آشنا می‌شوند و آموزش‌های لازم در رابطه با احکام و آداب و اسرار نماز را دریافت می‌کنند. این آموزش‌ها در مدارس دخترانه از طریق آموزگاران پایه سوم ابتدایی و در مدارس پسرانه از طریق معلمان پایه هفتم و هشتم صورت می‌گیرد.

  معرفی برگزیدگان پانزدهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ رضا بهشتی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مراکز و مدارس دولتی و غیردولتی، برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش تدوین و کارشناسی شده و به صورت برنامه‌های دوسالانه تصویب و ابلاغ می‌شود.

 

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4153702/%DB%B3%DB%B1%DB%B0%DB%B0-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%BE%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D9%88-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF