همچنین شاخص سوم، برخوردار بودن از اخلاق اسلامی است و از آموزش و پرورش انتظار داریم که این ویژگی اخلاقی در معلم، متعلم و دانشآموز وجود داشته باشد تا آموزش و پرورش ما در حد تراز انقلاب اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه یازدهمین شاخص این است که گاهی سند داریم، اما ابعاد سند برای کسانی که در میدان عمل هستند، تبیین نشده است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی گاهی اظهار نگرانی میکردند از اینکه برخی میگویند سند تحول بنیادین چیست و کجاست.
همچنین یکی از نگرانیها نسبت به مهدکودک و پیشدبستانیها است و تجربه ثابت کرده اگر برونسپاری شود و کار به دیگران سپرده شود، آنها آن طور که خودشان میخواهند کار را انجام میدهند.
منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3948167/%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%DA%A9%D9%86-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه کشور یاد آور شد: پانزدهمین رسالت آموزش و پرورش، این است که یکی از مسائل مهم ما بحث کار فرهنگی و تربیتی است. علاوه بر تعلیم، کار فرهنگی و تربیتی در مدارس را زیربنا قرار دهیم.
وی گفت: ویژگی بعدی، علاوه بر متن دروس، انتخاب و گزینش معلمانی دلسوز و نقشآفرین است تا دغدغه زندگی آنان را بیانگیزه نکند، درس را با نشاط و شیوه و روش مناسب و با مشارکت دانشآموزان و در دانشگاه فرهنگیان نیز با مشارکت دانشجویان، آموزش دهد.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه کشور گفت: شاخص یازدهم برای آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی، تعیین زمان برای رسیدن به اهداف است، گفت: باید برای خودمان زمان تعیین کنیم و بدانیم تا چه زمانی به اهداف کلان و اهداف جزئی خواهیم رسید.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه کشور گفت: اساسیترین رکن فعالیت آموزش و پرورش انسانسازی است.