وي افزود: در جایگاه اول با معلم و سپس سایر مولفهها اما راهحل ما معلم است. تربیت چیزی نیست که به یک فرد خاص منتسب شود هرچند مربی پرورشی برای تنظیمگری و تسهیلگری لازم است اما تربیت وظیفه تکتک افراد در آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش:
به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ رضامراد صحرایی گفت:هیچ کشوری جز با مدرسه و در مدرسه به نتیجه نخواهد رسید.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در این دولت بعد از حدود ۲ دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور احیاء و آییننامهای تدوین شده که ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به دانشآموزان نخبه فرهنگی میدهد.
صحرایی ضمن اشاره به اینکه دولت به دنبال این گفتمان است به آزمونهای استخدامی اشاره کرد و افزود: در این دولت بعد از حدود ۲ دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور احیاء و آییننامهای تدوین شده که ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به دانشآموزان نخبه فرهنگی میدهد.
وی در ادامه از معاونان پرورشی خواست تا برنامه مسطورا را جدی بگیرند و دانشآموزی و والدین و خانواده در آن مشارکت داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر دانشآموز میخواهد مسئولیتپذیر باشد باید این را باید از معلم خود یاد بگیرد خاطر نشان کرد: ما برنامه آموزشی داریم، پرورشی نداریم، ارزشیابی آموزشی داریم اما پرورشی نداریم. باید گفتمان را تغییر داد و ما بدنبال تغییر هم گفتمان آموزشی و هم پرورشی هستیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح نماد، تاکید کرد که این برنامه در راستای پیشگیری از آسیب دوران مدرسه احیاء شده است و در ادامه گفت: طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4175736/%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%A1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%DB%B2-%D8%AF%D9%87%D9%87