تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب

مدیر بخش خبر و اطلاع رسانی حوزه هنری گفت: نسل جوان در سال‌های اخیر نشان داد که به هنر متعهد است و جوانان دهه ۶۰ که پیشکسوتان امروز هستند نسل جوان را در مسیر راه هنر انقلاب تربیت می‌کنند.

مدیر بخش خبر و اطلاع رسانی حوزه هنری با بیان اینکه در فضای فرهنگی و هنری کشور پیوند خوبی بین نسل جوان با نسل گذشته صورت گرفته است، گفت: نسل جوان ما در سال‌های اخیر نشان داد که به هنر متعهد است و جوانان دهه ۶۰ که پیشکسوتان امروز هستند نسل جوان را در مسیر راه هنر انقلاب تربیت می‌کنند.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4208370/%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%87%D9%86%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8

وی افزود: هنرمندان هم در ستاد مرکزی حوزه هنری و هم در سطح استان‌ها و مراکزی که در حوزه هنری فعال هستند در گونه‌های مختلف به اجرای برنامه پرداختند. 

مدیر بخش خبر و اطلاع رسانی حوزه هنری گفت:گونه دیگر از برنامه ها، نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، تئاتر، سینما و دیگر شاخه‌های هنری بود که هنرمندان در سطح کشور از جمله مراکز استان‌ها و ستاد مرکزی حوزه هنری برگزار کردند. 

وی با اشاره به ملاک و معیار انتخاب چهره سال هنر انقلاب، گفت: برای این انتخاب فرایند‌های مختلفی طی شد، از یک بانک اطلاعاتی هزار نفره و تعدادی از فعالان فرهنگی و چهره‌های رسانه‌ای مختلف نظرسنجی صورت گرفت و ۸۶ نفر انتخاب شدند که با تشخیص کمیته تخصصی اعم از آقایان غزوه، مرتضی سرهنگی، احمدضا درویش، کوروش زارعی، سید مسعود شجاعی طباطبایی و محسن مومنی که هرکدام نماینده‌ای از از رشته‌های مختلف شامل تئاتر، شعر، نویسندگی، هنر‌های تجسمی و … به ۵ اسم نهایی رسیدند. 

  صفحه «پژوهش و دانش» خبرگزاری آنا رونمایی شد

ساجدی با بیان اینکه استان‌ها و شهرستان‌ها در برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی استقبال خوبی داشتند، افزود: ممکن است به نظر برسد که پرداختن به حوزه فرهنگ فقط در تهران دیده می‌شود، اما ظرفیت بالای فرهنگ در استان‌ها و شهرستان‌ها و فعالیت هنرمندان این مناطق نشان از پیشرفت فرهنگی و هنری این مناطق دارد. 

ساجدی ادامه داد: تقدیر و تجلیل از هنرمندانی که به عنوان گنجینه‌های ارزشمند در سپهر فرهنگی و هنری کشور فعالیت می‌کنند، یکی از کار‌هایی است که در حوزه هنری انجام شد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی ساجدی در گفتگو با برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر سیما، گفت: آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی در ساعت ۱۹ امشب با معرفی چهره سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. 

تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب

ساجدی افزود: امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»، افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و به‌هنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی و مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی ۵ منتخب کمیته انتخاب بودند که قرار است یکی از این اسامی به عنوان چهره سال امشب معرفی شود.