به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛؛ رضامراد صحرایی افزود: نظام علم و فناوری کشور یکپارچه نیست و اگر بخشها و بازیگران این نظام به صورت فرآیندی باهم مرتبط نشوند کلان نظام علم و فناوری صورت نمیگیرد.
وی گفت: باید به تعلیم و تربیت به عنوان یک زیست بوم نگاه کرد و در آن علمورزی نمود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده، اظهار داشت: باید یک بسته سیاستی ویژه خانواده تهیه گردد تا ضمن تقویت جایگاه خانواده، نسبت و رابطه آن با مدرسه نیز در نظر گرفته شود.
صحرایی گفت: مسائل امروز آموزش و پرورش نو نیست بلکه باید با نگاه جدید و راهحلهای تحولی به آنها پرداخته شود.
وزیر آموزش و پرورش
صحرایی در این نشست با اشاره به آموزش پیش از دبستان، گفت: سرمایهگذاری کشورهای توسعه یافته در آموزشهای پیش از دبستان است و به جای هزینه کرد در آسیبهای اجتماعی باید به عنوان پیشگیری در کودکستان سرمایه گذاری نمود.
وی با تاکید بر مسئله هویت سازی بر کودکان، تصریح کرد: باید تلاش کرد ویژگی های هویتی را در سنین پائین تر برای کودکان آموزش داد زیرا در آن سن فراگیری هست اما پس از آن یادگیری است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: تهیه نقش راه سند تحول بنیادین ازسوی پژوهشگاه اقدامی مهم و راهبردی است که صورت گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: راه حل بسیاری از چالشهای نظام تعلیم و تربیت در درون آموزش و پرورش است.
وی در ادامه افزود: قطعا پژوهش زیربنای تمام تصمیمات و سیاست ها است و باید شاهد تحقق رویکرد فعال در فعالیتهای پژوهشگاه باشیم تا به برنامههای آموزش و پرورش جهت دهی نمایند.
وی با اشاره به اقدامات تحولی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، اظهار داشت: تهیه نقش راه سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه اقدامی مهم و راهبردی است که صورت گرفته است.
منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4178361/%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%B4