دولت چهار هزار کلاس درس به دانش آموزان هدیه کرد

 وی با بیان اینکه عدالت موتور محرکه برای تمام فعالیتها است، افزود: این موضوع که این دولت قریب به ۶ هزار و ۷۵۰ مدرسه به دانش آموزان تقدیم کرده نشان از تلاش شبانه روزی دولت برای تحقق عدالت می‌باشد.

آفای صحرائی با اشاره به اینکه ۴۱ هزار میلیارد تومان سهم ما از منابع دولت و خیرین برای ساخت این فضا‌های آموزشی می‌باشد، خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰ درصد این پروژه‌ها در روستا‌ها بوده که نشان می‌دهد فرزندان روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته در کانون توجه دولت هستند.

منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/4142238/%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%AF%DB%8C%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

دولت در چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب چهار هزار کلاس درس به دانش آموزان هدیه کرد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ آیین بهره برداری همزمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در سراسر که براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود با حضور رییس جمهور در شهرستان بشاگرد برگزار شود به دلیل شرایط نامساعد جوی با حضور رضامراد صحرائی وزیر آموزش و پرورش از محل مدرسه شبانه روزی شهید ذاکر گوهران بشاگرد برگزار و چهار هزار کلاس درس در دهه فجر به دانش آموزان هدیه داده شد. 

آقای صحرایی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه تجهیزات فضا‌های آموزشی و پرورشی شهرستان بشاگرد خبر داد و تاکید کرد: بخشی از این اعتبار که در بهمن ماه تخصص خواهد یافت در توسعه تجهیزات آموزشی، پرورشی، ورزشی هنرستان‌های ضمیمه و روستا مرکزی استفاده می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم با اشاره به وجود مدارس فرسوده در بشاگرد یادآور شد: بسیاری از ساختمان‌های مدارس بشاگرد مقاوم نیستند که در قالب طرح شهید عجمیان در دولت سیزدهم با همراهی گروه‌های جهادی و مردمی این مراکز را بهسازی و نوسازی خواهیم کرد. صحرایی بیان کرد: در دولت سیزدهم تمامی پروژه‌های نیمه تمام مدارس تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید و یکی از اولویت‌های اصلی تکمیل پروژه‌های خبری است که در دولت قبل ناتمام رها شده اند.

  ۲۰ هزار کلاس درس در مسیر شاداب سازی قرار گرفته است

رضامراد صحرایی  در سخنان کوتاهی با اعلام مراتب سلام و درود رییس جمهور، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت این دیدار صورت پذیرد.
آقای صحرایی با اشاره به اولویت قرار دادن رفع مشکلات آموزشی در بشاگرد اظهار کرد: به زودی دو هنرستان فنی و حرفه‌ای شبانه روزی دخترانه و پسرانه در بشاگرد ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.

آقای صحرایی افزود: در فرایند استخدامی جدید آموزش و پرورش ۲۵۰ نفر معلم به بشاگرد اختصاص یافته است و قول می‌دهیم که این تعداد با اولویت داوطلبان عزیز بشاگردی جذب شوند تا کمبود معلم در این منطقه مرتفع شود.

وی تصریح کرد: محرومیت زدایی و ایجاد عدالت در دستور کار ویژه دولت سیزدهم قرار دارد و افتتاح یک پنجم از طرح های آموزشی کل کشور در هرمزگان گواهی روشن بر این امر است.

بگفته وی، بیشترین دانش آموزان مدارس شبانه روزی در کشور به شهرستان بشاگرد اختصاص دارد ولی متاسفانه در دوره‌های گذشته نسبت به مدارس شبانه روزی بی مهری‌های زیادی شده است و با اینکه در دولت سیزدهم سرانه هنرستان‌ها را دو و نیم برابر افزایش دادیم ولی بازهم این سرانه کم و جوابگوی نیاز‌های دانش آموزان نیست که در آینده‌ای نزدیک به سرانه اختصاصی مدارس شبانه روزی اضافه خواهیم داد.

آیین بهره برداری همزمان از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی در سراسر با حضور وزیر آموزش و پرورش از محل مدرسه شبانه روزی شهید ذاکر گوهران بشاگرد به صورت برخط برگزار و چهار هزار کلاس درس در دهه فجر به دانش آموزان هدیه داده شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: رییس جمهور از خیرین که درانقلاب مدرسه سازی نقش داشتند قدردانی ویژه‌ای کرده، در این دولت ۳۱ هزار و ۸۷۷ کلاس درس در راستای عدالت آموزشی به دانش آموزان تقدیم شده است.

  بنیان جدید برای اکتشافات فضایی آمریکا و ژاپن

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطر نشان کرد:کلنگ‌های زیادی در گذشته زده شده است که این دولت مصمم است این طرح های نیمه تمام را تکمیل کند.
آقای صحرایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: توجه ویژه رییس جمهور به شهرستان بشاگرد بی سابقه است، این مایه مباهات بوده که رییس جمهور کشور نقطه تمرکز خود را منطقه محروم کشور قرار می‌دهد، قوی شدن منطقه محروم یک راهبرد ویژه مدیریتی است، ایشان برای حضور در بین شما اصرار داشت که به دلیل شرایط نامساعد جوی این امکان فراهم نشد.